Miért van szükség online jelenlétre minden vállalkozás esetében?

2024.10.10

Életünk egy jelentős részét ma már a digitális térben éljük. Ott beszélgetünk a barátainkkal, ott keresünk programot, tájékozódunk, intézzük a nagybevásárlást vagy megosztjuk életünk fontos pillanatait. 20 évvel ezelőtt a közösségi média egy kikapcsolódási formát jelentett, ahova időnként felnéztünk, viszont ma már rengeteg olyan applikáció és weboldal létezik, melyek nélkül elképzelhetetlenek lennének a hétköznapjaink.

Természetessé vált, hogy mindenről minden információ ott van a zsebünkben, így nem véletlen terjedt el az a mondás, hogy ami nincs fent a Google-n vagy nincs fent Facebookon, az nem is létezik. (Futó körökben, ami nincs fent stravan, az meg se történt ugye :D ) Ha valamilyen információt szeretnénk megtudni, legtöbben az internethez fordulunk, ugyanakkor az online hírportálok elterjedésével az is együtt jár, hogy lényegében bármi felkerülhet az internetre, emiatt jobban bízunk az offline anyagok (pl. rádió, újság) hitelességében.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kiadott egy kutatást, melynek során 15.000 internetezési szokásait vizsgálták 16-75 éves magyar lakosság körében. 

2024. februári adatok alapján a 10 legtöbb internetezőt elérő oldal közül első helyen áll a Google.com, második helyen pedig a Facebook. Ezek alapján remélem már nem merül fel benned sem az a kérdés, hogy a vállalkozásodnak miért van szüksége online jelenlétre.

Ha egy kicsit még tovább elemezzük a statisztikákat, a 10 leglátogatottabb külföldi oldal között is első helyen találjuk a Facebookot, 8. helyen az Instagramot és 10. helyen a Pinterestet. A lenti képen jól látszik, hogy lényegében közösségi média oldalak és streaming oldalak uralják az élbolyt.

A 10 legtöbb embert elérő applikáció között is hasonló az állás:

Felmerülhet benned jogosan a gondolat, hogy "dehát nekem már így is rengeteg ügyfelem van, minek hirdessen magam?". Azt gondolom, hogy az online jelenlét nem feltétlenül jelenti ugyanazt, mint mikor hirdeted is magad. Online jelenlét alatt azt értem, hogy heti 1-2 poszt az oldalakon, rövid beszámoló az aktuális sikereidről, munkáidról. Az a lényege, hogy aki nem ismer, gyorsan meg tudja mivel is foglalkozol éppen. Az ismerőseid között is elképzelhető, hogy éppen egy olyan témában keresnek előadót, ami a szakterületed, de honnan tudja bárki, hogy Te mivel foglalkozol ha sehol nem írsz róla? Egy ilyen felkérés akár referenciaként is szolgálhat számodra a jövőben. 

Legyél jelen, legyél látható!